28 Disember 2008

SEJARAH PENUBUHAN

Tadika Didik Al Insan ini berdaftar di bawah Unit Pendidikan Swasta, Jabatan Pelajaran Johor, Kementerian Pelajaran Malaysia.


Tadika ini dibuka secara rasminya pada 2 Februari 2004. Pada awal penubuhannya, tadika ini diberi nama Taska Jamiah dan menyediakan perkhidmatan penjagaan kanak-kanak seawal usia dua bulan, kelas-kelas mengaji dan juga kelas tuisyen. Premis asal tadika ini telah dibuka di no 23, Jalan Pulai Perdana 9 Sri Pulai Perdana, Johor Bahru, Johor.


Selaras dengan peningkatan jumlah penduduk di kawasan sekitar ditambah pula dengan bilangan anak-anak dan murid-murid yang semakin meningkat, tadika ini telah berpindah ke bangunan premis yang lain di no 49 Jalan Pulai Perdana 9 Sri Pulai Perdana, Johor Bahru pada 1 Januari 2005.


Pada 1 Januari 2007, pihak pengurusan tadika ini secara rasminya telah menambah satu lagi bangunan premis di hadapan bangunan premis yang asal. Premis baru yang terletak di no 2 Jalan Pulai Perdana 9/9 Sri Pulai Perdana Johor Bahru itu menjadikan tadika ini beroperasi dengan menggunakan dua premis sekaligus. Pada masa yang sama juga, kelas tadika untuk kanak-kanak pra-sekolah berumur empat sehingga enam tahun juga telah dibuka buat julung kalinya pada 1 Januari 2007 dengan tiga kelas. Taska Jamiah juga telah ditukar nama secara rasmi kepada Tadika Didik Al Insan hingga ke hari ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan